Sal?: poca, gràcies

Sal?: poca, gràcies

Sovint, a les consultes, es recomana seguir una dieta baixa en sal (dita també hiposòdica) indicació motivada per a diferents problemes de salut: hipertensió, malalties del cor, malalties renals o en dietes per aprimar-se, per exemple.

Parlem de consumir menys de 5g al dia de sal (no sobrepassar una cullereta petita de cafè).

En general, tot i no ser conscients, hi ha la tendència a consumir molta més sal de la recomanada i, amb facilitat, s’acaba consumint uns 10g al dia.

El gust, és un sentit educable, i es va formant al llarg del temps, en funció dels nostres hàbits de consum.

Per tant, reduir la sal de l’alimentació també necessitarà d'un període d’adaptació al nostra paladar.

Necessitem un consum mínim de sal a la dieta, perquè és la principal font de sodi per al nostre cos (el 90%) i, aquest, n'és indispensable per la nostra vida, però en petites quantitats.

No oblidem que molts aliments processats ja porten sal/sodi a la seva composició.

Us volem fer arribar algunes recomanacions que us poden ajudar a establir hàbits de consum saludable de sal:

Cal aprendre a llegir les etiquetes

Les etiquetes dels aliments ens informen dels nutrients. Normalment ve expressat en relació a 100g d’aquell aliment, i ho expressa amb el concepte SAL.
Si en alguna etiqueta ens trobéssim  detallat el sodi ( enlloc de sal) , aquella quantitat s’ha de multiplicar per 2,5.

Sodi x 2,5 = SAL

 

Dades de referència

Us animem a que us fixeu en la sal de la vostra alimentació i paulatinament aneu reduint-la!

Canalsalut: menjar menys sal

Cuidatemas:etiquetado

AECOSAN nutrición

 

 

 

« Tornar