Noves recomanacions per una alimentació saludable

Noves recomanacions per una alimentació saludable

Aquesta nova piràmide inclou, com a novetat, a la base la realització d'activitat física diària de 60 minuts, tenir un correcte equilibri emocional, realitzar un balanç energètic, dur a terme tècniques culinàries saludables, i beure de quatre a 6 gots d'aigua diaris per mantenir d'aquesta manera un estil de vida saludable. 

En el segon nivell s'inclouen aliments i grups d'aliments que es recomanen consumir diàriament, en quantitats i proporcions variables com són els cereals de gra sencer i els seus derivats integrals.

Les fruites en general i de temporada en particular, incloent tres o més racions o peces de fruites variades al dia. També la ingesta de verdures i hortalisses.

De la mateixa manera són també aliments de consum diari les carns magres, aus, peixos, ous, llegums, fruits secs, destacant de forma especial les nous. També llavors així com, llet i productes lactis. 

Com a tercer nivell i amb un consum opcional, ocasional i moderat estan inclosos les carns vermelles i processades, els embotits, els greixos untables com són els patés, el sucre i els productes ensucrats, la sal i els snacks salats, la brioixeria, pastisseria, productes ensucrats, llaminadures i gelats.

Inclou també les begudes alcohòliques fermentades i els suplements nutricionals.

« Tornar